maandag 8 juni 2009

Wat als het Krediet Bureau de negatieve informatie op mij BKR niet kan verifiëren

Ik kreeg deze zeer inzichtelijk vraag nog niet zo lang geleden.
Juiste informatie is macht en wat ik je hier ga geven is de juiste informatie over wat je moet doen als het Krediet Bureau de juistheid van de negatieve informatie niet kan verifiëren binnen een bepaalde tijd.

Er is een regel die stelt dat het Krediet Bureau maximum 30 dagen heeft om je zaak te onderzoeken en binnen die 30 dage de negatieve informatie geverifieerd moet hebben. Zo niet dan MOETEN ze deze informatie verwijderen, het doet er niet meer toe of ze correct is of niet.

Het belangrijkste in dit geval is dat zij niet in staat zijn om hun onderzoek in de bepaalde tijd dat de wet voorschrijft kan afronden.
Hier kunnen we dus makkelijk voordeel uit halen.

Aan de andere kant, als ze hun onderzoek afronden binnen de 30 dagen en merken dat de negatieve informatie niet van jouw is, dan zijn ze verplicht om u een brief te sturen met de melding dat de negatieve informatie uit uw rapport verwijderd is.

Belangrijk dat je in je gedachten moet houden bij het sturen van een klachtbrief voor het verwijderen van negatieve informatie is dat je de mail verstuurd met een geregistreerde mail. DIT IS ZEER BELANGRIJK.
Nu heb je een bewijs van het versturen van de e-mail en kan het Krediet Bureau niet ontkennen dat ze uw e-mail nooit hebben ontvangen.
Hou de tijd goed in het oog en laat ze zeker op stoppen met zoeken indien ze nog niets hebben gevonden!
Share/Save/Bookmark

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Label Cloud