Als u vindt dat sommige informatie in uw kredietverslag verkeerd is, heb je het recht deze informatie te betwisten. Bij het indienen van een aanvraag voor verandering in het rapport bij het kredietbureau, moet u een kopie van uw kredietverslag indienen en de items omcirkelen die u denkt onjuist te zijn. U moet een kopie van een bewijs waaruit blijkt dat de vermelding onjuist is. Het adres voor het indienen van deze geschillen moeten worden vermeld op de bodem van uw kredietverslag. U dient het geschil te mailen als een gecertificeerde mail en een kopie bewaren van de brief, zodat u een bewijs heeft van wat u heeft geschreven en wanneer het verstuurd geweest is.
Het kredietbureau onderzoekt uw claim binnen een termijn van 30 dagen. Als de heffing onjuist is of niet kan worden gevonden in die bepaalde tijd, moet het kredietbureau deze verwijderen of wijzigen zoals u verzocht heeft. Het kredietbureau moet u een nieuw exemplaar versturen, met alle wijzigingen in uw kredietverslag. U kunt ook verzoeken om een nieuw exemplaar aan iedereen te versturen die uw oud rapport ontvangen heeft in de afgelopen 12 maanden.
Als u denkt dat het geschil nog niet is opgelost, kan u een verklaring opsturen om alles op te klaren langs uw zijde. Tijdens het schrijven van een brief aan het kredietbureau, gebruik u uw juridische, volledige naam. Typ uw brieven en zorg ervoor dat uw brief leesbaar is en uw punt duidelijk is. Het zal een minimum 30-60 dagen voordat uw wijzigingen ziet in u kredietrapport.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten